Räikkösen tallikaveri: "Jos ei tänä vuonna, eiköhän se ensi vuonna tule"
Lotuksen Romain Grosjean sanoo, että pisteiden tasainen keruu on voittoja hyödyllisempää.
Kimi Räikkönen ja Grosjean ovat keränneet jo yhteensä yhdeksän palkintokorokesijoitusta tänä vuonna ja tallilla on esimerkiksi lähes sata pistettä enemmän koossa kuin Mercedeksellä, joka on ottanut yhden GP:n nimiinsä.
– Jos voitat yhden kisan ja seuraavassa olet kuutamolla, se ei ole ihan sitä mitä me haluamme, Grosjean sanoi Autosportille.
– Me olemme olleet johdonmukaisesti kärkipäässä, ja jopa vaikeammissa kisoissa kuten Singaporessa me sijoituimme kuudenneksi ja seitsemänneksi.
Voitto on periaatteessa tallilla yhä haussa – tai ainakaan siitä ei kieltäydyttäisi – mutta ranskalainen myöntää, että se voi jäädä toiveeksi.
– Jos voimme voittaa kisan tänä vuonna, tietenkin yrittämme ottaa sen. Mutta jos ei tänä vuonna, eiköhän se ensi vuonna tule. Me olemme johdonmukaisesti kärkipäässä, keräten hyvin dataa ja kokemusta tulevaisuudelle.
LUE MYÖS:
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Aikasakko pilasi jättiyllätyksen – Alpine haastaa tuomionsa
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Charles Leclerc paljasti ulosajoon johtaneet ongelmat – ”En ota syitä niskoilleni”
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Rangaistussuma ja punainen lippu sekoittivat Monacon GP:n – Kimi Antonelli loisti kaaoksen keskellä
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Erno Kostamo loukkaantui vakavasti Mansaarella – huojentava päivitys: ”Välitöntä hengenvaaraa ei enää ole”
- Kimi Antonellilla jälleen iskun paikka – tässä Monacon GP:n lähtöjärjestys
- Epäonninen tilanne – F3-kuski loukkaantui Monacon kolarissa
- Kimi Räikkönen nimesi F1:n parhaan kuljettajan – vastaus tuli välittömästi
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Jari-Matti Latvala nosti esiin Oliver Solbergin ongelman: ”Sitä on vaikea hyväksyä”
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Järkyttävä rallionnettomuus: Kartanlukija menehtyi, kuljettaja taistelee hengestään
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- Jyväskylän SM-ralliin huippunimiä – mukana myös koomikko Ismo Leikola
- Tuukka Taponen petasi hyvät asetelmat F3-luokan aika-ajoissa
- F1-maailmanmestarilta synkkä arvio ennen Monacon GP:tä: ”Emme ehkä pysty kilpailemaan”
Lotuksen Romain Grosjean sanoo, että pisteiden tasainen keruu on voittoja hyödyllisempää.
Kimi Räikkönen ja Grosjean ovat keränneet jo yhteensä yhdeksän palkintokorokesijoitusta tänä vuonna ja tallilla on esimerkiksi lähes sata pistettä enemmän koossa kuin Mercedeksellä, joka on ottanut yhden GP:n nimiinsä.
– Jos voitat yhden kisan ja seuraavassa olet kuutamolla, se ei ole ihan sitä mitä me haluamme, Grosjean sanoi Autosportille.
– Me olemme olleet johdonmukaisesti kärkipäässä, ja jopa vaikeammissa kisoissa kuten Singaporessa me sijoituimme kuudenneksi ja seitsemänneksi.
Voitto on periaatteessa tallilla yhä haussa – tai ainakaan siitä ei kieltäydyttäisi – mutta ranskalainen myöntää, että se voi jäädä toiveeksi.
– Jos voimme voittaa kisan tänä vuonna, tietenkin yrittämme ottaa sen. Mutta jos ei tänä vuonna, eiköhän se ensi vuonna tule. Me olemme johdonmukaisesti kärkipäässä, keräten hyvin dataa ja kokemusta tulevaisuudelle.