Kimi Räikkösen tallikaveri: "Olen ollut oman itseni pahin vihollinen"
Romain Grosjean oli Korean GP:ssä viime viikonloppuna miljoonien, hänen jokaista liikettään seuraavien silmien alla toistuvien kolareidensa vuoksi. Ranskalainen myöntää nyt Intian GP:n alla, että paineet olivat kovat lähtöruudukossa.
– Olin totisesti vähän hermostunut aloittaessani kisan, koska paineita oli melko paljon. Minä ja talli teimme paljon työtä yrittääksemme ymmärtää tiettyjä asioita [ongelmien syistä] ja se ehdottomasti auttoi, Grosjean kertoo tallin kotisivulla.
– Startti ei ollut kovin helppo, takanani oli kontakti kolmosmutkassa ja tein väistöliikkeen, mutta sen jälkeen se oli melko yksinkertainen kisa ja pystyin painamaan haluamallani tavalla.
Grosjean ryhtyy suorastaan filosofiseksi arvioidessaan omaa ajoaan aiemmin kaudella.
– Olen ollut oman itseni pahin vihollinen ajoittain tällä kaudella, mutta toivottavasti voimme nyt jättää tämän taaksemme ja siirtyä eteenpäin.
Viikon päässä siintävässä Intian kisassa nuori kuljettaja tuskin pääsee vielä kohdevalon alta. Intian radan olessa vielä uusi 26-vuotiaalle, hän ei lähde nimeämään erityisiä tulostavoitteita.
– Olen varma, että se tulee olemaan hieno rata ajaa ja odotan innolla sen salaisuuksien paljastamista, jotta saan liitettyä sen salkkuuni.
– Tänä vuonna on ollut aika monia uusia ratoja minulle opittavaksi ja olen sikäli onnekas, että yleensä opin ne erittäin nopeasti. Toivottavasti näin tulee olemaan myös Intiassa, jotta meillä on hyvin aikaa työskennellä säätöjen kanssa aika-ajoa ja kisaa varten.
LUE MYÖS:
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
Romain Grosjean oli Korean GP:ssä viime viikonloppuna miljoonien, hänen jokaista liikettään seuraavien silmien alla toistuvien kolareidensa vuoksi. Ranskalainen myöntää nyt Intian GP:n alla, että paineet olivat kovat lähtöruudukossa.
– Olin totisesti vähän hermostunut aloittaessani kisan, koska paineita oli melko paljon. Minä ja talli teimme paljon työtä yrittääksemme ymmärtää tiettyjä asioita [ongelmien syistä] ja se ehdottomasti auttoi, Grosjean kertoo tallin kotisivulla.
– Startti ei ollut kovin helppo, takanani oli kontakti kolmosmutkassa ja tein väistöliikkeen, mutta sen jälkeen se oli melko yksinkertainen kisa ja pystyin painamaan haluamallani tavalla.
Grosjean ryhtyy suorastaan filosofiseksi arvioidessaan omaa ajoaan aiemmin kaudella.
– Olen ollut oman itseni pahin vihollinen ajoittain tällä kaudella, mutta toivottavasti voimme nyt jättää tämän taaksemme ja siirtyä eteenpäin.
Viikon päässä siintävässä Intian kisassa nuori kuljettaja tuskin pääsee vielä kohdevalon alta. Intian radan olessa vielä uusi 26-vuotiaalle, hän ei lähde nimeämään erityisiä tulostavoitteita.
– Olen varma, että se tulee olemaan hieno rata ajaa ja odotan innolla sen salaisuuksien paljastamista, jotta saan liitettyä sen salkkuuni.
– Tänä vuonna on ollut aika monia uusia ratoja minulle opittavaksi ja olen sikäli onnekas, että yleensä opin ne erittäin nopeasti. Toivottavasti näin tulee olemaan myös Intiassa, jotta meillä on hyvin aikaa työskennellä säätöjen kanssa aika-ajoa ja kisaa varten.