Mario Andretti: "Koko kansakunta asettuisi amerikkalaiskuljettajan taakse"
Moottoriurheilun legenda ja F1-maailmanmestari Mario Andretti sanoo, että myös Yhdysvalloista löytyy sekä F1-lahjakuutta että potentiaalisia faneja.
– Meidän nuorille kuljettajille täytyy vain antaa todellinen mahdollisuus. Itselläni oli aina hyvä onni sikäli, että sain ajaa kilpailukykyistä autoa. Sellainen luonnollisestikin auttaa, Andretti vastasi Blick-lehdelle kysyttäessä amerikkalaiskuljettajien puutteesta F1-sarjassa nykyisin.
Formula ykköset voivat olla menestys myös NASCAR- ja IndyCar-maassa, vaikka markkina tähän mennessä on ollut vaikea pähkinä purtavaksi Grand Prix -kilpa-ajolle.
– Mutta jos yhdysvaltalaiskuljettaja ilmestyisi nyt, koko kansakunta asettuisi hänen taakseen, Andretti vannoo.
LUE MYÖS:
- Toyotan virolaiskuski löi Esapekka Lapin Jyväskylässä
- Miten tämä on edes mahdollista? Barcelonassa nähtiin yksi F1-historian oudoimmista keskeytyksistä
- MM-kärki Kimi Antonellille dramaattinen keskeytys – Mercedes vahvisti syyn
- Lewis Hamilton palasi voittajaksi – Kimi Antonellin voittoputki katkesi dramaattisissa olosuhteissa
- Synkkä putki jatkuu: Valtteri Bottas keskeytti jälleen
- Max Verstappen varoittaa: ”Kaikki tulevat olemaan vaikeuksissa”
- Renkaat pettivät Tuukka Taposen – tylysti ulos pisteiltä
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Fernando Alonsosta tärähti villi huhu
- Espanjan aika-ajoista muodostui trilleri – Charles Leclerc täräytti ratkaisuhetkillä ulos
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- Mika Häkkinen kommentoi Ferrari-tähden tulevaisuutta – tässä on mestarin vinkit: ”Sinun täytyy olla itsekäs”
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
Moottoriurheilun legenda ja F1-maailmanmestari Mario Andretti sanoo, että myös Yhdysvalloista löytyy sekä F1-lahjakuutta että potentiaalisia faneja.
– Meidän nuorille kuljettajille täytyy vain antaa todellinen mahdollisuus. Itselläni oli aina hyvä onni sikäli, että sain ajaa kilpailukykyistä autoa. Sellainen luonnollisestikin auttaa, Andretti vastasi Blick-lehdelle kysyttäessä amerikkalaiskuljettajien puutteesta F1-sarjassa nykyisin.
Formula ykköset voivat olla menestys myös NASCAR- ja IndyCar-maassa, vaikka markkina tähän mennessä on ollut vaikea pähkinä purtavaksi Grand Prix -kilpa-ajolle.
– Mutta jos yhdysvaltalaiskuljettaja ilmestyisi nyt, koko kansakunta asettuisi hänen taakseen, Andretti vannoo.