Lotus: Kimi Räikkösen sijoitus "turhauttava", Grosjean "epäonninen"
Lotus-talli myöntää pettymyksen Monacon osakilpailun tuloksiin. Talli kuitenkin korostaa kuorossa, että tulokset eivät heijastele auton suorituskykyä.
– Me saavuimme Monacoon kahden peräkkäisen palkintokorokesijan jälkeen, emmekä täysin tienneet mitä odottaa näin omalaatuisella radalla. Ennen aika-ajoja oli selvää, että E20 on kilpailukykyinen, mutta asiat eivät menneet aivan suunnitelmien mukaan, tallipäällikkö Eric Boullier sanoi Autosportin mukaan.
– Kimin (Räikkönen) suhteen tiesimme, että palkintokoroketaistelu olisi enemmän kuin vaikeaa. Tuli ilmeiseksi, että olimme vaikeuksissa renkaiden kanssa kun lämpötila laski. Pitoa ei vain ollut ja pystyimme ainoastaan puolustamaan sijoitustamme.
Tekniikkapomo James Allison totesi, että muutakin kuin vain renkaiden lämmittäminen oli ongelmana.
– Kimi sai kohtuullisen startin, mutta ei pystynyt pitämään autoa haastamiseen tarvittavassa nopeudessa kun renkaiden paras kiilto oli poissa kymmenen tai viidentoista kierroksen jälkeen.
– Nyt meidän täytyy vain koota itsemme ja iskeä taas Kanadassa niin, että saamme molemmat autot kotiin hyvillä sijoilla.
Moottori-insinööri Ricardo Penteadolle kyse oli huonosta onnesta.
– Paketti on ollut nopea tänä viikonloppuna, minkä osoitti aika-ajosijoituksemme, mutta Romain (Grosjean) oli hyvin epäonninen startissa tapahtuneessa onnettomuudessa. Yhdeksäs sija Kimille on vähän turhauttava, eikä heijastele meidän yleistä suorituskykymme tasoa, jota näytimme täällä.
LUE MYÖS:
- Toyotan virolaiskuski löi Esapekka Lapin Jyväskylässä
- Miten tämä on edes mahdollista? Barcelonassa nähtiin yksi F1-historian oudoimmista keskeytyksistä
- MM-kärki Kimi Antonellille dramaattinen keskeytys – Mercedes vahvisti syyn
- Lewis Hamilton palasi voittajaksi – Kimi Antonellin voittoputki katkesi dramaattisissa olosuhteissa
- Synkkä putki jatkuu: Valtteri Bottas keskeytti jälleen
- Max Verstappen varoittaa: ”Kaikki tulevat olemaan vaikeuksissa”
- Renkaat pettivät Tuukka Taposen – tylysti ulos pisteiltä
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Fernando Alonsosta tärähti villi huhu
- Espanjan aika-ajoista muodostui trilleri – Charles Leclerc täräytti ratkaisuhetkillä ulos
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- Mika Häkkinen kommentoi Ferrari-tähden tulevaisuutta – tässä on mestarin vinkit: ”Sinun täytyy olla itsekäs”
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Monacon kiista syvenee – McLaren ja Red Bull vastustamassa FIA:n ratkaisua
Lotus-talli myöntää pettymyksen Monacon osakilpailun tuloksiin. Talli kuitenkin korostaa kuorossa, että tulokset eivät heijastele auton suorituskykyä.
– Me saavuimme Monacoon kahden peräkkäisen palkintokorokesijan jälkeen, emmekä täysin tienneet mitä odottaa näin omalaatuisella radalla. Ennen aika-ajoja oli selvää, että E20 on kilpailukykyinen, mutta asiat eivät menneet aivan suunnitelmien mukaan, tallipäällikkö Eric Boullier sanoi Autosportin mukaan.
– Kimin (Räikkönen) suhteen tiesimme, että palkintokoroketaistelu olisi enemmän kuin vaikeaa. Tuli ilmeiseksi, että olimme vaikeuksissa renkaiden kanssa kun lämpötila laski. Pitoa ei vain ollut ja pystyimme ainoastaan puolustamaan sijoitustamme.
Tekniikkapomo James Allison totesi, että muutakin kuin vain renkaiden lämmittäminen oli ongelmana.
– Kimi sai kohtuullisen startin, mutta ei pystynyt pitämään autoa haastamiseen tarvittavassa nopeudessa kun renkaiden paras kiilto oli poissa kymmenen tai viidentoista kierroksen jälkeen.
– Nyt meidän täytyy vain koota itsemme ja iskeä taas Kanadassa niin, että saamme molemmat autot kotiin hyvillä sijoilla.
Moottori-insinööri Ricardo Penteadolle kyse oli huonosta onnesta.
– Paketti on ollut nopea tänä viikonloppuna, minkä osoitti aika-ajosijoituksemme, mutta Romain (Grosjean) oli hyvin epäonninen startissa tapahtuneessa onnettomuudessa. Yhdeksäs sija Kimille on vähän turhauttava, eikä heijastele meidän yleistä suorituskykymme tasoa, jota näytimme täällä.