Vettel: "Olemme aina vetäneet lopulta pisimmän tikun – en odota sen muuttuvan"
Hallitseva maailmanmestari Sebastian Vettel sanoo, että alkukauden voitottomuus ei ole erityinen huolenaihe. Saksalainen toistaa jälleen, että vuonna 2011 heidän autonsa ei ollut niin hyvä kuin yleinen käsitys oli. Näin ollen McLarenin nykyinen johto ei ole mikään suuri muutos voimasuhteissa.
– Sanoisin, että viimeisinä viikkoina 2011 mestaruussarjassa meitä siunattiin hyvällä onnella ja todellisuudessa oli erittäin tiukkaa. 2010 olimme paljon ylivoimaisempia kuin viime kaudella ja ainoastaan tuloksemme piilottivat sen tosiasian, Vettel sanoo sarjan kotisivun haastattelussa.
– 2011 oli varmaankin hieman vaikeampi kausi: me teimme enemmän virheitä ja viime talvi ei sujunut niin hyvin kuin odotimme. Sellaiset ongelmat tietenkin kummittelevat parissa ensimmäisessä kisassa. Tärkeää on kuitenkin se, että auto on nopea. Meidän täytyy vain saada kaikki osat toimimaan yhdessä kuten vuonna 2011 ja sitten meidän pitäisi näyttää paljon paremmalta kuin nyt.
– Miten tällaiset ”hikat” sitten selittää? Auto on uusi ja säännöt ovat muuttuneet. Luulisin, että kaikki tallit kompuroivat hieman – me ehkä vähän enemmän, koska odotukset olivat korkeammat.
Mercedeksen kohuttua DRS:ää Vettel kommentoi sanomalla, että suoranopeus Red Bullilla ei ole tähänkään mennessä ollut parhaita, eikä siksi pidä vastaavanlaisen ratkaisun puutetta RB8:ssa erityisen suurena ongelmana.
– Me tiedämme, että emme ole nopein pitkillä suorilla, eikä siinä ole mitään uutta. Me ehkä seuraamme hieman erilaista filosofiaa kuin muut. Jos miettii menneisyyttä, me olemme tainneet aina vetää lopulta pisimmän tikun, joten en odota sen muuttuvan tänäkään vuonna, Vettel uhoaa.
LUE MYÖS:
- F1-tallit pääsivät sopuun – moottorisäännöt muuttuvat jo ensi kaudeksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- SuomiF1 Podcast: Onko tässä F1-sarjan tylsin talli? – ”Jää jopa Cadillacin taakse”
- Mika Häkkinen kommentoi Ferrari-tähden tulevaisuutta – tässä on mestarin vinkit: ”Sinun täytyy olla itsekäs”
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Red Bull löysi syyn Max Verstappenin keskeytykselle – ”Ei ollut mitään tehtävissä”
- Valtteri Bottakselle jälleen takaisku – Cadillac-pomolta rohkaiseva viesti
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Max Verstappenilta tutun näköinen tempaus – verrattiin heti Kimi Räikköseen
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Tuukka Taponen petasi hyvät asetelmat F3-luokan aika-ajoissa
Hallitseva maailmanmestari Sebastian Vettel sanoo, että alkukauden voitottomuus ei ole erityinen huolenaihe. Saksalainen toistaa jälleen, että vuonna 2011 heidän autonsa ei ollut niin hyvä kuin yleinen käsitys oli. Näin ollen McLarenin nykyinen johto ei ole mikään suuri muutos voimasuhteissa.
– Sanoisin, että viimeisinä viikkoina 2011 mestaruussarjassa meitä siunattiin hyvällä onnella ja todellisuudessa oli erittäin tiukkaa. 2010 olimme paljon ylivoimaisempia kuin viime kaudella ja ainoastaan tuloksemme piilottivat sen tosiasian, Vettel sanoo sarjan kotisivun haastattelussa.
– 2011 oli varmaankin hieman vaikeampi kausi: me teimme enemmän virheitä ja viime talvi ei sujunut niin hyvin kuin odotimme. Sellaiset ongelmat tietenkin kummittelevat parissa ensimmäisessä kisassa. Tärkeää on kuitenkin se, että auto on nopea. Meidän täytyy vain saada kaikki osat toimimaan yhdessä kuten vuonna 2011 ja sitten meidän pitäisi näyttää paljon paremmalta kuin nyt.
– Miten tällaiset ”hikat” sitten selittää? Auto on uusi ja säännöt ovat muuttuneet. Luulisin, että kaikki tallit kompuroivat hieman – me ehkä vähän enemmän, koska odotukset olivat korkeammat.
Mercedeksen kohuttua DRS:ää Vettel kommentoi sanomalla, että suoranopeus Red Bullilla ei ole tähänkään mennessä ollut parhaita, eikä siksi pidä vastaavanlaisen ratkaisun puutetta RB8:ssa erityisen suurena ongelmana.
– Me tiedämme, että emme ole nopein pitkillä suorilla, eikä siinä ole mitään uutta. Me ehkä seuraamme hieman erilaista filosofiaa kuin muut. Jos miettii menneisyyttä, me olemme tainneet aina vetää lopulta pisimmän tikun, joten en odota sen muuttuvan tänäkään vuonna, Vettel uhoaa.