Williams jysäytti: Valtteri Bottas olisi ajanut paalun Silverstonessa
Williams-tallilta on tihkunut tietoa reilun parin viikon takaisesta Silverstonen nuorten kuljettajien testistä, johon osallistui muiden muassa Suomen Valtteri Bottas. Williamsin kilpailutoimien johtajalla, Mark Gillanilla, oli seuraavaa sanottavaa kahdesta päivästä Autosportin viime viikolla julkaistussa kolumnissa.
– Me ajoimme yli 1100km Silverstonessa ja Valtteri ei tehnyt virhettäkään. Me teimme aika-ajo- ja kisasimulaation sekä joukon aerotestejä. Se oli meille siis erittäin hyödyllinen rupeama.
– Meillä oli tosiasiallisesti kisarenkaat (Iso-Britannian GP:stä) ja rata oli samankaltaisessa kunnossa. Hänen aikansa ja kisapitkä vetonsa olivat erittäin nopeita ja hänen pseudo-aika-ajotuloksensa olisivat nostaneet hänet korkealla lähtöruudukossa, Gillan sanoo.
Miten korkealle siis? Kolumnisti Tony Dodginsin saamien tietojen mukaan paalulle. Hän muistuttaa kuitenkin, että päivä ja lämpötilat eivät tietenkään olleet täysin samat.
– Sitä täytyy tulkita pienellä varovaisuudella, sillä hänellä ei ollut paineita, Williams-pomo jatkaa.
– Mutta tietysti hänen täytyi silti suoriutua hyvin. Me lähdimme testistä mukanamme paljon tietoa ja vieläkin korkeampi arvostus hänen kykyihinsä.
LUE MYÖS:
- Jättihuhu: Max Verstappen vaihtamassa McLarenille?
- Valtteri Bottas sai hyviä uutisia ennen Itävallan GP:tä – yksi huoli silti varjostaa Cadillacia
- Helle koettelee F1-kuljettajia Itävallassa – poikkeusjärjestelyt käyttöön
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Valtteri Bottas nimesi suurimman ongelmansa Cadillacin ratissa
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Toyota lähettää Ott Tänakin Rooman EM-ralliin Rally2-autolla
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Lewis Hamiltonin mestaruushaaveille lisäpotkua? Ferrari tuomassa ”salaisen aseensa” Itävallan GP:hen
Williams-tallilta on tihkunut tietoa reilun parin viikon takaisesta Silverstonen nuorten kuljettajien testistä, johon osallistui muiden muassa Suomen Valtteri Bottas. Williamsin kilpailutoimien johtajalla, Mark Gillanilla, oli seuraavaa sanottavaa kahdesta päivästä Autosportin viime viikolla julkaistussa kolumnissa.
– Me ajoimme yli 1100km Silverstonessa ja Valtteri ei tehnyt virhettäkään. Me teimme aika-ajo- ja kisasimulaation sekä joukon aerotestejä. Se oli meille siis erittäin hyödyllinen rupeama.
– Meillä oli tosiasiallisesti kisarenkaat (Iso-Britannian GP:stä) ja rata oli samankaltaisessa kunnossa. Hänen aikansa ja kisapitkä vetonsa olivat erittäin nopeita ja hänen pseudo-aika-ajotuloksensa olisivat nostaneet hänet korkealla lähtöruudukossa, Gillan sanoo.
Miten korkealle siis? Kolumnisti Tony Dodginsin saamien tietojen mukaan paalulle. Hän muistuttaa kuitenkin, että päivä ja lämpötilat eivät tietenkään olleet täysin samat.
– Sitä täytyy tulkita pienellä varovaisuudella, sillä hänellä ei ollut paineita, Williams-pomo jatkaa.
– Mutta tietysti hänen täytyi silti suoriutua hyvin. Me lähdimme testistä mukanamme paljon tietoa ja vieläkin korkeampi arvostus hänen kykyihinsä.