Lewis Hamiltonin tulevaisuudesta Formula 1:ssä käydään vilkasta keskustelua.

Entinen F1-kuljettaja Ralf Schumacher arvioi Saksan Sky Sportille, että Hamiltonin olisi syytä harkita uransa päättämistä tämän kauden jälkeen.

41-vuotias Hamilton siirtyi Ferrarille suurin odotuksin, mutta taival italialaistallissa on ollut vaikea.

Schumacherin mukaan seitsenkertainen maailmanmestari ei vaikuta enää kykenevän haastamaan tallikaveriaan Charles Leclerciä.

Hamilton ei yltänyt viime kaudella kertaakaan palkintokorokkeelle, ja edellisestä osakilpailuvoitostakin on kulunut jo kaksi vuotta. Tällä hetkellä brittikuljettaja on MM-sarjassa viidentenä.

– Nyt on aika lopettaa. Sama koskee myös Fernando Alonsoa. Heillä on ollut upeat urat F1:ssä, mutta nyt on aika antaa nuorille mahdollisuus, Schumacher kommentoi.

Schumacher nosti esiin myös mahdollisen seuraajan Ferrarin riveihin. Hänen mukaansa Haasilla ajava Oliver Bearman olisi vahva vaihtoehto Hamiltonin tilalle.

21-vuotias britti on jo ajanut Ferrarilla yhden F1-kisan, kun hän tuurasi Saudi-Arabian osakilpailussa 2024 Carlos Sainzia.

Hamiltonin mahdollisesta eläköitymisestä spekuloitiin myös hollantilaisen NOS:n F1-podcastissa. Toimittaja Louis Dekker arvioi, että brittitähti voisi ilmoittaa lopettamispäätöksestään Silverstonen osakilpailun yhteydessä heinäkuussa.

  • Luetuimmat
  • Uusimmat

LUE MYÖS: