Kimi Räikkönen on pettynyt – "En ole ollut niin vahva kuin olen halunnut"
Kimi Räikkönen kertoo, että kauden kolme palkintokorokesijaa ovat kenties yli odotusten, mutta lopulta pettymys Lotuksen kilpailukyvyn ilmennyttyä odotuksia selvästi kovemmaksi.
– Jos olisit kysynyt minulta ennen kauden alkua, että olisinko tyytyväinen palkintokorokesijoituksiin, olisin vastannut ”kyllä”. Nyt minulla on kuitenkin ollut hyviä tuloksia ja haluan enemmän. Viimeisissä muutamassa kisassa en ole ollut niin vahva kuin olen halunnut, Räikkönen sanoi Sky Sportsin mukaan.
– Me olemme sijoittuneet hyvin, mutta olen pettynyt, että meillä ei ole voittoa vielä. Meidän täytyy vain saada kaikki kohdalleen ja olen varma, että se voi tulla.
Tallikaveri Romain Grosjean on yhtä luottavainen.
– Me otimme suuria askelia Valenciassa ja opimme ymmärtämään joitakin suorituskykyyn liittyviä seikkoja. Se tulee auttamaan meitä loppuosassa kautta. En malta odottaa, että pääsemme soveltamaan niitä Silverstonessa, ranskalainen sanoi.
LUE MYÖS:
- Miten tämä on edes mahdollista? Barcelonassa nähtiin yksi F1-historian oudoimmista keskeytyksistä
- MM-kärki Kimi Antonellille dramaattinen keskeytys – Mercedes vahvisti syyn
- Lewis Hamilton palasi voittajaksi – Kimi Antonellin voittoputki katkesi dramaattisissa olosuhteissa
- Synkkä putki jatkuu: Valtteri Bottas keskeytti jälleen
- Max Verstappen varoittaa: ”Kaikki tulevat olemaan vaikeuksissa”
- Renkaat pettivät Tuukka Taposen – tylysti ulos pisteiltä
- Jyväskylän SM-ralli 2026: Tulokset
- Fernando Alonsosta tärähti villi huhu
- Espanjan aika-ajoista muodostui trilleri – Charles Leclerc täräytti ratkaisuhetkillä ulos
- George Russell nakutti kärkiajan – Valtteri Bottaksella karmea vaaratilanne
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Valtteri Bottas onnistui Barcelonan harjoituksissa – kärjessä äärimmäisen tasaista
- Suomalaiskuski palaa USA:n rallicrossradoille – alla F1-autoakin nopeammin kiihtyvä laite
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- FIA kumosi rangaistukset – Monacon GP:n palkintokoroke uusiksi
- F1-kuskeja odottaa tukalat oltavat Barcelonassa
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Mika Häkkinen kommentoi Ferrari-tähden tulevaisuutta – tässä on mestarin vinkit: ”Sinun täytyy olla itsekäs”
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
Kimi Räikkönen kertoo, että kauden kolme palkintokorokesijaa ovat kenties yli odotusten, mutta lopulta pettymys Lotuksen kilpailukyvyn ilmennyttyä odotuksia selvästi kovemmaksi.
– Jos olisit kysynyt minulta ennen kauden alkua, että olisinko tyytyväinen palkintokorokesijoituksiin, olisin vastannut ”kyllä”. Nyt minulla on kuitenkin ollut hyviä tuloksia ja haluan enemmän. Viimeisissä muutamassa kisassa en ole ollut niin vahva kuin olen halunnut, Räikkönen sanoi Sky Sportsin mukaan.
– Me olemme sijoittuneet hyvin, mutta olen pettynyt, että meillä ei ole voittoa vielä. Meidän täytyy vain saada kaikki kohdalleen ja olen varma, että se voi tulla.
Tallikaveri Romain Grosjean on yhtä luottavainen.
– Me otimme suuria askelia Valenciassa ja opimme ymmärtämään joitakin suorituskykyyn liittyviä seikkoja. Se tulee auttamaan meitä loppuosassa kautta. En malta odottaa, että pääsemme soveltamaan niitä Silverstonessa, ranskalainen sanoi.