Ruotsalaistähti Ericsson Monacon menestyksestä: "Käytämme tätä käännekohtana"
GP2-sarjan ruotsalaistähti Marcus Ericsson on kärsinyt vaikeasta alkukaudesta, mutta Monacossa tilanne näyttää muuttuneen; iSport-kuljettaja ajoi toiseksi jääden kisan voittaneesta Addaxin Johnny Ceccottosta ainoastaan puoli sekuntia.
Ennen kauden alkua Ericsson uhosi olevansa kärjessä sarjassa ja nyt uskoo, että parempaa onkin tulossa.
– Me käytämme tätä nyt käännekohtana, kumlalainen sanoo Aftonbladetille.
– Minusta minä tein kaiken oikein. Sain hyvän startin, meillä oli hyvin vauhtia ja olen kai hieman pettynyt, että en saanut paalua aika-ajoissa, sillä silloin olisin voittanut melko helposti, 21-vuotias jatkoi.
Kysyttäessä mikä Monacossa toimi paremmin kuin alkukaudella, Ericsson epäili radan ominaisuuksia.
– Hyvä kysymys – vaikea sanoa. Heti ensimmäiseltä kierrokselta alkaen tuntui hyvältä ja Monaco on kuljettajan rata, täällä ajajan taidot korostuvat. Meillä on ollut ongelmia sekä auton että ajamisen kanssa tähän mennessä, joten on erityisen hienoa onnistua juuri Monacossa.
Ruotsalaisen pisteet tulivat kauden kannalta kreivin aikaan, sillä 24 kilpailusta on ajettu jo yhdeksän ja sarjakärkenä olevalla Davide Valsecchilla on 141 pistettä, kun taas Ericsson on 12:s 26 pisteen voimin.
LUE MYÖS:
- Mika Häkkisen tytär paljastaa: ”Käyn usein kisoissa ilman isääni”
- Red Bull löysi syyn Max Verstappenin keskeytykselle – ”Ei ollut mitään tehtävissä”
- Valtteri Bottakselle jälleen takaisku – Cadillac-pomolta rohkaiseva viesti
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Max Verstappenilta tutun näköinen tempaus – verrattiin heti Kimi Räikköseen
- George Russell vakuuttaa: ”Voin yhä voittaa maailmanmestaruuden”
- MM-rallin järjestäjä vihjaa yllätyksestä: Ott Tänak saatetaan nähdä lähtöviivalla
- Katalonian GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Espanjan GP 2026 – F1: Aikataulu, ohjelma, tv, tulokset
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Cadillacin johtaja teki kantansa selväksi Valtteri Bottaksesta
- Robin Räikkönen kerää voittoja Euroopassa – nyt Kimi kommentoi poikansa tulevaisuutta
- Mika Salolta radikaali väite Viaplaylla: F1-tähti saamassa potkut – Niki Juusela ällistyi: ”Onko toi totta?”
- Valtteri Bottaksen Monacon GP päättyi keskeytykseen – talli paljasti syyn
- Rangaistus tuli – Cadillacin historian avauspiste romukoppaan
- Monacon F1-harjoituksissa rysähti – Ferrari aloitti vahvasti
- Valtteri Bottakselle avautumassa yllätyssauma? ”Yksi parhaista tilaisuuksista”
- Erikoinen välikohtaus Monacossa – Oscar Piastria ei päästetty F1-varikolle
- George Russellilta katkera tilitys Monacossa – Mika Salo ei niele tallin selitystä
- Jyväskylän SM-ralliin huippunimiä – mukana myös koomikko Ismo Leikola
GP2-sarjan ruotsalaistähti Marcus Ericsson on kärsinyt vaikeasta alkukaudesta, mutta Monacossa tilanne näyttää muuttuneen; iSport-kuljettaja ajoi toiseksi jääden kisan voittaneesta Addaxin Johnny Ceccottosta ainoastaan puoli sekuntia.
Ennen kauden alkua Ericsson uhosi olevansa kärjessä sarjassa ja nyt uskoo, että parempaa onkin tulossa.
– Me käytämme tätä nyt käännekohtana, kumlalainen sanoo Aftonbladetille.
– Minusta minä tein kaiken oikein. Sain hyvän startin, meillä oli hyvin vauhtia ja olen kai hieman pettynyt, että en saanut paalua aika-ajoissa, sillä silloin olisin voittanut melko helposti, 21-vuotias jatkoi.
Kysyttäessä mikä Monacossa toimi paremmin kuin alkukaudella, Ericsson epäili radan ominaisuuksia.
– Hyvä kysymys – vaikea sanoa. Heti ensimmäiseltä kierrokselta alkaen tuntui hyvältä ja Monaco on kuljettajan rata, täällä ajajan taidot korostuvat. Meillä on ollut ongelmia sekä auton että ajamisen kanssa tähän mennessä, joten on erityisen hienoa onnistua juuri Monacossa.
Ruotsalaisen pisteet tulivat kauden kannalta kreivin aikaan, sillä 24 kilpailusta on ajettu jo yhdeksän ja sarjakärkenä olevalla Davide Valsecchilla on 141 pistettä, kun taas Ericsson on 12:s 26 pisteen voimin.