Caterham-pomolta tihkui jo tietoa ensi kauden autosta
Caterhamin tekniikkapomo Mark Smith kertoo, että tallin ensi vuoden auto tulee olemaan nykyisen kehitysversio. Smith kertoo tämän tarkoittavan sitä, että tämän vuotista autoa voidaan kehittää pidempään kuin se muuten olisi mahdollista.
– Me teemme 2013 autosta suurelta osin nykyisen auton evoluution. Täten mitään perustavanlaatuista muutosta ei tule olemaan siinä, mitä me teemme ja näin ollen voimme jatkaa tällä kaudella hieman pidempään nykyisen automme kehitystä, Smith sanoi ESPNF1:n erikoishaastattelussa.
Caterhamin Iso-Britanniaan tuoma päivityspaketti, jonka avulla arveltiin voitavan jopa ottaa Toro Rosso lähes kiinni, ei toiminut sateisissa olosuhteissa ja vähälle testaukselle jääneenä aivan odotetusti. Tekniikkapomo sanoo, että päivityksestä saataneen vielä irti sen tarjoama potentiaali kauden loppua kohti.
Askel eteenpäin tähtäimessä tulevissa kisoissa
Päivitysten vaikutus, 51-vuotias sanoo, ei ole aina kaikissa suhteissa pelkästään myönteinen ja toisaalta kyseisen paketin aivanosa-alue, uusi pakoputkijärjestelmä, on hyödyltään ratariippuvainen tekijä. – Joillakin radoilla moottoriteho on tietenkin tärkempää kuin toisilla. Meidän täytyy olla tietoisia siitä, että se ei ole sama etu kaikilla radoilla ja meidän täytyy huolehtia, että tuomme parhaan ratkaisun jokaiselle eri radalla. – Järjestelmä ei ollut iso hitti Unkarissa (hidas rata), mutta (nopeat) Spa ja Monza ovat aivan erilaisia, joten me jatkamme työskentelyä vähentääksemme haittoja, joita järjestelmällä voi olla, erityisesti keskittyen noihin kisoihin.LUE MYÖS:
- Kova F1-huhu: Red Bullin suojatti nousemassa kuninkuusluokkaan
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Lehti: Toyotan kulisseissa kuohuu – suomalaiskonkari ulos!
- F1-legenda löi pöytään kovan arvion Lewis Hamiltonista
- F1-kulisseista jysähti väite: Max Verstappen sai tarjouksen Mercedekseltä
- Rallilegenda Sébastien Loeb haastaa suomalaiskuskit EM-sarjassa
- Viron MM-ralli 2026: Aikataulu, erikoiskokeet, osallistujat ja tv-lähetykset
- Robin Räikkönen: ylivoimainen näytös!
- Monacon GP:n jälkipyykki jatkuu – huipputallit haastavat FIA:n päätöksen
- Maailman huiput jäivät nuolemaan näppejään Yhdysvalloissa – suomalaiskuski juhli uransa suurinta voittoa
- Jättiuutinen rallin MM-sarjasta – pääluokan tulevaisuus sai ratkaisun
- Suomen formulalupaus dominoi Italiassa – kolme voittoa viikonloppuna
Caterhamin tekniikkapomo Mark Smith kertoo, että tallin ensi vuoden auto tulee olemaan nykyisen kehitysversio. Smith kertoo tämän tarkoittavan sitä, että tämän vuotista autoa voidaan kehittää pidempään kuin se muuten olisi mahdollista.
– Me teemme 2013 autosta suurelta osin nykyisen auton evoluution. Täten mitään perustavanlaatuista muutosta ei tule olemaan siinä, mitä me teemme ja näin ollen voimme jatkaa tällä kaudella hieman pidempään nykyisen automme kehitystä, Smith sanoi ESPNF1:n erikoishaastattelussa.
Caterhamin Iso-Britanniaan tuoma päivityspaketti, jonka avulla arveltiin voitavan jopa ottaa Toro Rosso lähes kiinni, ei toiminut sateisissa olosuhteissa ja vähälle testaukselle jääneenä aivan odotetusti. Tekniikkapomo sanoo, että päivityksestä saataneen vielä irti sen tarjoama potentiaali kauden loppua kohti.